Google Analytics

19 desember 2020

Når du overveldes av juleforberedelsene

"Jeg har bragt min sjel til ro
og gjort den ganske stille,
som et lite barn hos sin mor
når det har stilt sin tørst;
slik er min sjel i meg.
Vent på Herren, Israel,
fra nå og til evig tid!"
Salmenes bok 131, 2-3

"Hvor dyrebar er din kjærlighet, Gud!
I skyggen av dine vinger søker menneskebarna ly." (Sal 36,8)

(Dessuten får jeg assosiasjoner til Maria og Jesus-barnet når jeg ser dette bildet. Så nydelig!)

Foto: Flickr Creative Commons/Rafal Kiermacz



Bare fem små dager igjen til julaften. Er du litt stressa og overveldet av alt julestyret? Les denne lille teksten.


Prayer for those overwhelmed by Christmas: 
Stop. 
Sit down. 
Rest a bit. 
Imagine that you're in God's presence. 
Because you are. 
Now just be with God. 
And let God be with you.
Fr. James Martin, S.J.


Første gang publisert på bloggen 19. desember 2016

2 kommentarer:

  1. Ååh nå er det altfor lenge siden jeg var inne på bloggen din og leste :)
    Så nydelig å få denne bønnen idag! Guds velsignelse og god jul til deg og dine Ragnhild!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Nå har jeg nettopp delt (= løftet opp på nyt) en julebønn som passer akkurat nå - av den hellige Bernhard av Clairvaux. Guds velsignelse og gledelig jul til deg og dine, Elin!

      Slett

Velkommen til å kommentere her! Kommentarmoderasjon er kun slått på for bloggposter som er eldre enn 7 dager. Alle andre kommentarer blir publisert umiddelbart.